Skip to main content

POMPEI

POMPEI


Regie Anna Falguères, John Shank
Belgien/Frankreich/Kanada 2019

Produktion Joseph Rouschop, Valérie Bournonville, Clément Duboin, Luc Déry, Kim McCraw, Jasmyrh Lemoine
Buch Anna Falguères, John Shank
Kamera Florian Berutti
Montage Julie Brenta
Musik Dear Criminals
mit Garance Marillier, Aliocha Schneider, Auguste Wilhelm, Vincent Rottiers, Judit Williquet

Französisch
engl. UT · 91 Min.

Sa. 22.02. 16:30 Uhr Urania
Mo. 24.02. 20:00 Uhr Cubix 8
Do. 27.02. 13:30 Uhr CinemaxX 3
Sa. 29.02. 11:00 Uhr CinemaxX 1
Eine Gruppe junger Menschen bewohnt ein karges, wüstenartiges Gebiet in der Nähe einer Ausgrabungsstätte. Toxou, der Älteste, gibt den Anführer des Rudels, während Victor eine Vorbildrolle für den Jungen Jimmy erfüllt. Alle tragen Jeans und T-Shirt, und wenn die Zeit gekommen ist, beginnt man mit dem Rauchen. Verlorene Cowboys, die nach Überresten einer verlorenen Zivilisation graben, eingesperrt in einer sonderbaren, scheinbar menschenleeren Freiheit. Als das Mädchen Billie auftaucht, wird in Victor der Wunsch nach Ausbruch und damit Toxous Unmut geweckt. Still und rastlos, ist der Film von Anna Falguères und John Shank, der an James Dean, Herr der Fliegen und fremde Planeten denken lässt, eine bildintensive Befreiungs- geschichte.

Near an excavation site lies a barren, desert-like area inhabited by a gang of young people. Toxou is the oldest and the leader of the pack, while Jimmy, still barely a boy, has made Victor his role model. Everyone wears jeans and a T-shirt and knows that sooner or later, it is time to take up smoking. Lost cowboys digging for relics of a past civilization, they are caged in the freedom of a strange, seemingly deserted wasteland. The arrival of a girl called Billie awakens Victor‘s desire to escape – much to Toxou‘s chagrin. Calm and restless, with echoes of James Dean and Lord of the Flies, this film by Anna Falguères and John Shank tells a tale of liberation through powerful, otherworldly imagery.

Comments

Popular posts from this blog

OCHITE MI SINI, ROKLJATA SHARENA

OCHITE MI SINI, ROKLJATA SHARENA Blau meine Augen, bunt das Kleid Regie Polina Gumiela Deutschland 2020 Produktion Polina Gumiela Buch Polina Gumiela Kamera Polina Gumiela Montage Polina Gumiela mit Zhana Henkes Bulgarisch dt. Einsprache · engl. UT · 55 Min. Dokumentarische Form empfohlen ab 5 Jahren Mo, 24.02. 13:00 Uhr Zoo Palast 2 Di, 25.02. 09:30 Uhr Filmtheater am Friedrichshain Do, 27.02. 11:00 Uhr Cubix 8 Fr, 28.02. 11:00 Uhr CinemaxX 1 Sa, 29.02. 10:00 Uhr Urania Neugierig und selbstbewusst erkundet die dreijährige Zhana über mehrere Sommertage hinweg ihre Umgebung. Auf ihrem Weg macht sie Entdeckungen und erlebt mutige, kleine Abenteuer. Sie hüpft durch Pfützen, lernt Katzen und Hunde kennen und macht sich ihren eigenen Reim auf die Spiele der älteren Kinder. Zhanas Welt sind die Spielplätze, die kleinen, friedlichen Straßen und Plätze einer bulgari- schen Wohnsiedlung, in der die Zeit stehen geblieben zu sein scheint. Immer auf Augenhöhe begleitet das dokum...

About the Perception of Women in Spain in the 90s

Las Niñas is a film in this year’s Generation program with a strong young female protagonist first becoming aware of the world’s inequalities between boys and girls and its injustices. It is set in the 90s in Spain. I was lucky enough to get in tough with the films director Pilar Palomero and ask her a few questions: freie Generation Reporter: Can you tell me a bit about the background of the film? Pilar Palomero: The film is not autobiographical, but a lot of my childhood experiences have flown into Las Niñas. A few years ago, when I was thinking about making a film about my education, I found my notebook from my religion class in grade 6. I read an essay, which is exactly the one that appears in the film, where the nun explains the girls sexuality. At the first moment I laughed at the thought of what kind of education we got but then I started to realise how contradictory it was. It was 1992 and they were talking to us about sexuality, chastity and only having sex in the marriage...

Between uproars and spa days

Hong Kong, July 28, 2019. Screaming, tear gas, gunfire. One, two, retreat from the front line, push forward. We are in the midst of Hong Kong's protests and uprisings last summer. We march with the masses, hiding behind the shields, seeing our comrades shouting commands, keeping moving, fainting, being carried away. Everything is chaotic and frightening, but still organized and controlled. For 15 minutes I hold my breath, my heart is racing and at the same time keeps skipping beats. It is suffocating. Incredibly suffocating to experience a day of the Hong Kong riots so close. In my holiday-influenced July, I did hear and read about the situation, but unfortunately I didn't learn about it too much. Therefore, it feels even more extreme to be thrown into this moment at the beginning of the 14+ Short Film Roll 2. Despite the brevity of the film, one arrives immediately within the scene. The camera fits seamlessly into the group dynamics. Everyone around is too busy to shy away ...