Skip to main content

PARADISE DRIFTERS

PARADISE DRIFTERS


Regie Mees Peijnenburg
Niederlande 2020

Produktion Iris Otten, Sander van Meurs, Pieter Kuijpers
Buch Mees Peijnenburg
Kamera Jasper Wolf
Montage Imre Reutelingsperger
Musik Ella van der Woude, Juho Nurmela
mit Jonas Smulders, Tamar van Waning, Bilal Wahib, Joren Seldeslachts

Niederländisch, Spanisch, Französisch
engl. UT · 85 Min.

So. 23.02. 16:30 Uhr Urania
Mo. 24.02. 13:30 Uhr CinemaxX 3
Mi. 26.02. 15:30 Uhr Filmtheater am Friedrichshain
Sa. 29.02. 20:30 Uhr Urania
Ein lautloses Sehnen nach Geborgenheit, ein Schwangerschaftstest und ein schwerwiegender Pakt, der bedrückende Anblick des Bruders im Sicherheitstrakt. Fragmente aus den Leben von Yousef, Chloe und Lorenzo, die alle ohne Obdach sind. In der zubetonierten Peripherie der Wohlstandsgesellschaft kreuzen sich ihre Wege. Auf ihrem Trip in den Süden Europas trifft jede*r für sich eine unwiderrufliche Entscheidung. Mit seiner unverkennbaren visuellen Handschrift aus dynamisch geschnittenen, zugleich ruhigen und porträthaften Einstellungen erzählt Mees Peijnenburg in seinem Spielfilmdebüt einfühlsam von der einzigartigen Unvollkommenheit dreier junger Menschen ohne rechten Ort, die den Balanceakt wagen, sich aus Abhängigkeiten zu befreien und gleichzeitig die Sicherheit authen- tischer emotionaler Bindungen zu suchen.

A silent yearning for a sense of belonging and emotional security, a pregnancy test and a grave pact, the distressing sight of a brother under lock and key: snapshots from the lives of the homeless Yousef, Chloe and Lorenzo, whose paths intersect on the concrete-jungle periphery of affluent society. On their trip to Southern Europe, each of them makes an irrevocable decision in this distinctive mix of calm and intimate portraits drawn together by dynamic editing. In his debut feature, Mees Peijnenburg employs great sensitivity in depicting the unique imperfection of three young individuals without a real place in this world as they dare to liberate themselves from dependent relationships while pursuing the safe harbour of authentic emotional bonds.

Comments

Popular posts from this blog

OCHITE MI SINI, ROKLJATA SHARENA

OCHITE MI SINI, ROKLJATA SHARENA Blau meine Augen, bunt das Kleid Regie Polina Gumiela Deutschland 2020 Produktion Polina Gumiela Buch Polina Gumiela Kamera Polina Gumiela Montage Polina Gumiela mit Zhana Henkes Bulgarisch dt. Einsprache · engl. UT · 55 Min. Dokumentarische Form empfohlen ab 5 Jahren Mo, 24.02. 13:00 Uhr Zoo Palast 2 Di, 25.02. 09:30 Uhr Filmtheater am Friedrichshain Do, 27.02. 11:00 Uhr Cubix 8 Fr, 28.02. 11:00 Uhr CinemaxX 1 Sa, 29.02. 10:00 Uhr Urania Neugierig und selbstbewusst erkundet die dreijährige Zhana über mehrere Sommertage hinweg ihre Umgebung. Auf ihrem Weg macht sie Entdeckungen und erlebt mutige, kleine Abenteuer. Sie hüpft durch Pfützen, lernt Katzen und Hunde kennen und macht sich ihren eigenen Reim auf die Spiele der älteren Kinder. Zhanas Welt sind die Spielplätze, die kleinen, friedlichen Straßen und Plätze einer bulgari- schen Wohnsiedlung, in der die Zeit stehen geblieben zu sein scheint. Immer auf Augenhöhe begleitet das dokum...

About the Perception of Women in Spain in the 90s

Las Niñas is a film in this year’s Generation program with a strong young female protagonist first becoming aware of the world’s inequalities between boys and girls and its injustices. It is set in the 90s in Spain. I was lucky enough to get in tough with the films director Pilar Palomero and ask her a few questions: freie Generation Reporter: Can you tell me a bit about the background of the film? Pilar Palomero: The film is not autobiographical, but a lot of my childhood experiences have flown into Las Niñas. A few years ago, when I was thinking about making a film about my education, I found my notebook from my religion class in grade 6. I read an essay, which is exactly the one that appears in the film, where the nun explains the girls sexuality. At the first moment I laughed at the thought of what kind of education we got but then I started to realise how contradictory it was. It was 1992 and they were talking to us about sexuality, chastity and only having sex in the marriage...

Between uproars and spa days

Hong Kong, July 28, 2019. Screaming, tear gas, gunfire. One, two, retreat from the front line, push forward. We are in the midst of Hong Kong's protests and uprisings last summer. We march with the masses, hiding behind the shields, seeing our comrades shouting commands, keeping moving, fainting, being carried away. Everything is chaotic and frightening, but still organized and controlled. For 15 minutes I hold my breath, my heart is racing and at the same time keeps skipping beats. It is suffocating. Incredibly suffocating to experience a day of the Hong Kong riots so close. In my holiday-influenced July, I did hear and read about the situation, but unfortunately I didn't learn about it too much. Therefore, it feels even more extreme to be thrown into this moment at the beginning of the 14+ Short Film Roll 2. Despite the brevity of the film, one arrives immediately within the scene. The camera fits seamlessly into the group dynamics. Everyone around is too busy to shy away ...