Skip to main content

H IS FOR HAPPINESS


H IS FOR HAPPINESS
Das Blubbern von Glück

EröffnungsfilmRegie John Sheedy
Australien 2019

Produktion Julie Ryan, Tenille Kennedy, Lisa Hoppe
Buch Lisa Hoppe
Kamera Bonnie Elliott
Montage Johanna Scott
Musik Nerida Tyson-Chew
mit Daisy Axon, Wesley Patten, Richard Roxburgh, Emma Booth, Joel Jackson, Deborah Mailman, Miriam Margolyes

Englisch
dt. Einsprache · 103 Min.
empfohlen ab 8 Jahren

Fr, 21.02. 15:30 Uhr Urania
So, 23.02. 12:30 Uhr Filmtheater am Friedrichshain
Di, 25.02. 09:30 Uhr Zoo Palast 1
Mi, 26.02. 11:00 Uhr Cubix 8
So, 01.03. 09:30 Uhr Filmtheater am Friedrichshain

Für Candice Phee beginnt eine abenteuerliche Mission, als sich das Mädchen im Rahmen eines Schulprojekts zum Ziel setzt, ihre von Trauer und Streit zerrüttete Familie zu versöhnen. Unerschütterlich enthusiastisch – und dabei nicht selten ungewollt komisch – setzt sie sich für das Glück ihrer Mitmenschen ein. In ihrem neuen Mitschüler Douglas Benson, der fest daran glaubt, aus einer anderen Dimen- sion gefallen zu sein, findet sie einen unerwarteten Komplizen und glühenden Verehrer. Zwischen fantastischem Märchenwald und kleinstädtischer Gradlinigkeit, basierend auf Barry Jonsbergs Erfolgs- roman „Das Blubbern von Glück“, buchstabiert Theaterregisseur John Sheedy das Leben in all seinen bunten Facetten durch. Von A bis Z.

Young Candice Phee finds herself on an adventurous mission when, as part of a school project, she resolves to become a peacemaker in her quarrelsome, grief-ridden family. She is doggedly enthusiastic – and often unintentionally comical – as she devotes herself to making others happy. Her new schoolmate Douglas Benson believes that he has come from another dimension, but he turns out to be an unexpected ally and an ardent admirer. Based on Barry Jonsberg‘s novel ‘‘My Life as an Alphabet ‘‘, theatre director John Sheedy‘s film adaptation portrays all the colourful facets of life between a fantastical, magical forest and small-town conservatism. From A to Z.

Comments

Popular posts from this blog

OCHITE MI SINI, ROKLJATA SHARENA

OCHITE MI SINI, ROKLJATA SHARENA Blau meine Augen, bunt das Kleid Regie Polina Gumiela Deutschland 2020 Produktion Polina Gumiela Buch Polina Gumiela Kamera Polina Gumiela Montage Polina Gumiela mit Zhana Henkes Bulgarisch dt. Einsprache · engl. UT · 55 Min. Dokumentarische Form empfohlen ab 5 Jahren Mo, 24.02. 13:00 Uhr Zoo Palast 2 Di, 25.02. 09:30 Uhr Filmtheater am Friedrichshain Do, 27.02. 11:00 Uhr Cubix 8 Fr, 28.02. 11:00 Uhr CinemaxX 1 Sa, 29.02. 10:00 Uhr Urania Neugierig und selbstbewusst erkundet die dreijährige Zhana über mehrere Sommertage hinweg ihre Umgebung. Auf ihrem Weg macht sie Entdeckungen und erlebt mutige, kleine Abenteuer. Sie hüpft durch Pfützen, lernt Katzen und Hunde kennen und macht sich ihren eigenen Reim auf die Spiele der älteren Kinder. Zhanas Welt sind die Spielplätze, die kleinen, friedlichen Straßen und Plätze einer bulgari- schen Wohnsiedlung, in der die Zeit stehen geblieben zu sein scheint. Immer auf Augenhöhe begleitet das dokum...

About the Perception of Women in Spain in the 90s

Las Niñas is a film in this year’s Generation program with a strong young female protagonist first becoming aware of the world’s inequalities between boys and girls and its injustices. It is set in the 90s in Spain. I was lucky enough to get in tough with the films director Pilar Palomero and ask her a few questions: freie Generation Reporter: Can you tell me a bit about the background of the film? Pilar Palomero: The film is not autobiographical, but a lot of my childhood experiences have flown into Las Niñas. A few years ago, when I was thinking about making a film about my education, I found my notebook from my religion class in grade 6. I read an essay, which is exactly the one that appears in the film, where the nun explains the girls sexuality. At the first moment I laughed at the thought of what kind of education we got but then I started to realise how contradictory it was. It was 1992 and they were talking to us about sexuality, chastity and only having sex in the marriage...

Between uproars and spa days

Hong Kong, July 28, 2019. Screaming, tear gas, gunfire. One, two, retreat from the front line, push forward. We are in the midst of Hong Kong's protests and uprisings last summer. We march with the masses, hiding behind the shields, seeing our comrades shouting commands, keeping moving, fainting, being carried away. Everything is chaotic and frightening, but still organized and controlled. For 15 minutes I hold my breath, my heart is racing and at the same time keeps skipping beats. It is suffocating. Incredibly suffocating to experience a day of the Hong Kong riots so close. In my holiday-influenced July, I did hear and read about the situation, but unfortunately I didn't learn about it too much. Therefore, it feels even more extreme to be thrown into this moment at the beginning of the 14+ Short Film Roll 2. Despite the brevity of the film, one arrives immediately within the scene. The camera fits seamlessly into the group dynamics. Everyone around is too busy to shy away ...